duminică, 1 ianuarie 2017

Mass-media araba


Daca ati sti cat de vasta si interesanta este mass-media araba, nu v-ati satura sa o urmariti nici in 1000 de ani.
Am patruns neincrezatoare, dupa ce am ingurgitat de cand ma stiu, mass media europeana sau americana, dar dupa ce i-am simtit gustul celei arabe, nu ma mai pot opri din degustat.:)))
In mod gresit se acrediteaza ideea ca acolo sunt niste prosti, niste inapoiati, doar ca se fac deturnari ale informatiilor.
Prelucreaza informatii politice in mintea lor, dand semnificatii nebanuite noua.
In orice caz mi-am schimbat optica dupa ce mi s-au furat cele 2 calc. si am fost nevoita sa aprob prin tacere mesajele lor.
Insa caricaturile, articolele, mesajele sunt uimitor de devastatoare pentru cei care le pot intelege.
Cat mai am de trait vreau sa parcurg cat pot de mult, din presa araba, Nu este vorba numai de stiri, poate contrafacute de pe fronturile deschise in prezent, dar este vorba si de cultura lor, de exprimarile lor, de imaginatia lor debordanta necunoscuta noua. Nu pot sa fac copy-paste cu tot ce este acolo si iau si eu prin sondaj, dar poate ce imi atrage atentia mie, altora le-ar putea atrage alte mesaje sau caricaturi.
Este un teren pentru informatii nedefrisat si care,  dupa ce se vor mai linisti lucrurile pe fronturi, merita sa ne aplecam cu discermanat fara deviatii construite de altii, pentru a ne abate atentia la ce este cel mai important. Sufletul si inteligenta araba, leaganul civilizatiei mondiale, asta ca ne place sau nu. Numai religia a deturnat progresul dupa fagasul  lui normal. Dar nu incapacitatea mintala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu